2015. február 19., csütörtök

Hatodik videó, a 2014-es felvételek legjava

Az év végére vágtam egy "highlights" videót a legjobban sikerült, illetve leghangulatosabb felvételeinkből.

A nyitókép megint egy "time-lapse" felvétel az autóból, ahogy a repülőtér felé megyünk. Következő vágás az egyik Pipishegyi felvétel. Újabb vágás (szintén "time-lapse") ahol mindhárman megjelenünk, ahogy a terülj-terülj asztalkámról tömjük a fejünket a DMBK öszi buliján. Következő vágás ahogy az Arcus vitorlázóm méltóságteljesen fordul a lemenő nap fényében. Ezekben a gyors kezdő vágásokban a "lenti" rohanó és a "fenti" nyugalmas világot szettem volna így érzékeltetni. A rohanós részekhez a kiváló Overkill együttes "Playing with spiders" c. számának elejét, a nyugis részekhez a Phoenix Music - Planet Earth c. számot használtam zenei aláfestésnek.

A következő vágás már a klip főtémájának kezdete, vagyis a válogatott felvételek képei. A felvételeket nem időrendben vágtam, inkább csak a megfelelő hangulatot próbáltam elkapni. 0:42 -nél pl. Tibi veszi az alacsony áthúzásomat a kézben tartott fedélzeti kamerájával. Itt jól látszanak az Arcus fényei is. A főtéma zenéje a Pink Floyd együttes "Learning To Fly" c. szerzeménye, ami jól passzol a kliphez, hiszen a felvételek az (RC) repülésünk kezdeti lépéseit és a tanulás folyamatát mutatja be. Bár nagyon profinak tűnünk így kívülről... :)

2:46 -nál egy újabb érdekesség. Tamás készített egy szabadon repülő balsa vitorlázót (ami aztán egy szilveszteri rakétakísérlet áldozatául esett) azért, hogy elsajátítsa rajta a fóliázás rejtélyeit. Ez egy ú.n. "eldobós" repülő, semmilyen elektronikát nem tartalmaz. A DMBK bulin felfogattuk az egyik Arcusra, úgy, hogy bizonyos sebességnél elszívódjon a hordozó repülőtől és magától vitorlázzon le. Az első repítésnél a rögzítés túl jól sikerült, az Arcus hátán maradt a kis vitorlázó. A következőnél már sikeres volt a kísérlet, de nem folytattuk, mert az irányítatlan kis repülő ön és közveszélyes volt...

Évet záró klipnél szinte kötelező a baki parádé is. Természetesen ezt sem hagytam ki. Háttérzenének Scott Joplin "The Entertainer" c. szerzeményét választottam. A hangeffekteket rajzfilmekből, a tapsoló asszonyokat pedig az egyik Monty Python jelenetből kölcsönöztem.