2015. február 3., kedd

Arcus Sonic zuhanás

avagy: azt hiszitek, hogy a Törpök élete csupa móka és kacagás???

Egyik repítésem műszaki hibára visszavezethető zuhanással végződött.

Aznapi első leszállásomkor vettem észre, hogy a repülőm jobb csűrője magától mozog 1-1 millimétert fel-le, jellegzetes zizegő hangot hallatva. Igyekeztem vissza az "öreg" modellező kollégákhoz, mondják meg, hogy mi lehet a hiba!
Mire odaértem - természetesen -, a jelenség elmúlt...

Kicseréltem az akkumulátort, próbálgattam a kitérítéseket, minden rendben... A WWG csapat többi tagja a levegőben, kamera indít, még egy utolsó próba, mehet. Eldobom és már akkor látom, hogy párhuzamosan a felszállást segítő "nagy gázzal" a jobboldali csűrő önállósítja magát és kitér maximumra és úgy is marad. A repülő egy majdnem teljesen szabályos parabolát leírva orral a földbe csapódik.


Szerencsére, nem sérült komolyan a repülőm, bár az orra kissé tömörebb lett. Az egyik csűrő-szervó romlott el, ezt kellett csak kicserélni, de már a kabintető mágneses rögzítése sem 100%-os, egy befőttes gumival kell azóta rögzíteni...